Bonton
V sredo, 23. 10. 2024, je na naši šoli potekal kulturni dan, ki je obravnaval bonton. Učenci vseh razredov so spoznavali bonton v različnih življenjskih situacijah. Izdelke, ki so jih ta dan ustvarili, si lahko še nekaj časa ogledate v šolski avli. Nekaj utrinkov pa v nadaljevanju:
Danes smo imeli dan bontona. Učili smo se o bontonu. V francoščini bonton pomeni lepa stvar. Na prvi delavnici smo spoznali osnove in kaj bomo delali čez dan. Potem smo se pogovarjali, kako se pozdravljamo in kako jemo. Na drugi delavnici smo se igrali igrico. Hodili smo po učilnici in ko se je pesem ustavila, si našel najbližjega sošolca, potem si se pozdravil, kakor je rekla učiteljica. Potem je učiteljica rekla, da pridejo čolni. Vsak čoln ima različno število ljudi in ko je učiteljica rekla neko število, smo se ustrezno mogli prijeti za roke. Potem pa smo še odgovarjali na vprašanja. Na tretji delavnici smo delali plakat o pogovarjanju v živo ali na spletu. Ko smo naredili plakat smo ga prebrali pred razredom. Potem smo učiteljici poslali pismo, ki smo ga napisali na računalniku. Na četrti delavnici smo se učili, kako je treba jesti in pravilno držati pribor. Komolce ne smeš imeti na mizi in pri mizi ne smeš imeti telefona. Potem smo jedli še pecivo, ki ga je spekla učiteljica. Na peti delavnici smo bili v telovadnici. Pogovarjali smo se, kako se je treba obnašati pri športu in kakšna so pravila, kako se navijači obnašajo na tekmi. Potem smo na listek napisali ali narisali ta pravila. Ko smo napisali pravila, smo jih oddali učitelju in šli igrati odbojko. In to je bilo vse. Namen dneva je bil, da smo se naučili pravilnega vedenja v šoli, na spletu in doma za mizo. Naučili smo se osnovnih pravil vedenja. Bonton je pomemben za sporazumevanje, vljudno obnašanje in obnašanje do drugih. Da se, npr. ko pridemo v ustanovo, znamo obnašati do starejših. In da se, ko pridemo v restavracijo, lepo obnašamo in jemo. To je bila tema današnjega dne.
Matic Jurca, 9. a
Namen tega dne je bil, da so nas naučili o različnih kulturah, kako se obnašati za mizo, kako se pogovarjati s prijateljem ali delavci v raznih ustanovah in kako se športno obnašati.
1. delavnica: Pogovarjali smo se, kaj bomo delali čez dan in kaj bomo delali na različnih delavnicah.
2. delavnica: Spoznali smo različne kulture po svetu in kako se obnašati v različnih državah.
3. delavnica: Pogovarjali smo se, kako se pogovarjati z sošolci in kako z učiteljico ter kako se pravilno napiše SMS.
4. delavnica: Naučili smo se kako se pravilno obnašati za mizo in kako pravilno položiti pribor po končani jedi. Nato so nas še preverili, kako smo postavili pribor.
5. delavnica: Naučili smo se, kako se pravilno obnašati kot navijač ali igralec na igrišču. Spoznali smo fair play. Na koncu smo še igrali odbojko.
Bonton je smiselno upoštevati zato, da ne dela vsak vsega po svoje. Spoznali smo zakaj sploh obstaja in zakaj je tako pomemben. Bonton je prisoten v vsaki ustanovi. Današnji dan mi je bil všeč saj sem se veliko naučil.
Tibor Strle, 9. a
Danes, v sredo 23. 10. smo imeli kulturni dan o bontonu. Učili smo se, kako ravnati v uradnih ustanovah, se vljudno pogovarjati ter uživati hrano. Imeli smo tudi igre, ki so nam na bolj zabaven način to predstavile. Na prvi delavnici smo se pogovarjali, kako se že kot otrok naučiš veliko o bontonu kot npr. pozdravljanje, vikanje in spoštovanje drugih. Na drugi delavnici smo se naučili, kakšne navade prevladujejo drugod po svetu: v Ameriki imajo navado, da je vljudno dati napitnino svojemu natakarju v restavraciji. Na tej delavnici smo se tudi igrali igre s katerimi smo poskušali pozdraviti svojega soseda v drugačnem jeziku. Na tretji pa smo se pogovarjali o spletnem bontonu. Velikokrat vidiš na spletu nekaj, kar ti ni všeč. Zaradi tega ti ni treba užaliti osebe ter jo je potrebno vljudno opomniti, da to ni všeč vsem ljudem. Tudi ti ne smeš objavljati žaljivih ali nevšečnih vsebin. Objavljanje slik nekoga, ki si ga slikal brez njegovega dovoljenja je prepovedano. Na četrti delavnici smo se pa učili bontona pri jedi. Kako se pripravi krožnik pred jedjo in po jedi ter pribor. Naučili smo se pravil, kot npr., da se ne smemo rokovati čez mizo, pri mizi smo brez mobilnih telefonov in ne izjavljamo neprimernih pripomb. Na peti delavnici smo bili v telovadnici in se učili bontona pri športu. Najprej smo napisali nekaj pravil, katerih se moramo držati kot navijač ter pravila fair playa, ki je med najbolj pomembnimi vsebinami pri športu. Po tem smo imeli tudi tekmo proti osmemu razredu, ki je bila zelo zabavna in napeta. Namen bontona je, da se bi ljudje vljudno obnašali, ravnali in vikali uradne ter starejše ljudi. Namen kulturnega dneva je bil, da se bi naučili, kako pomemben je bonton in kje povsod se ga uporablja.
Luka Treven, 9. a
V današnjem dnevu smo se pogovarjali o različnih vidikih bontona, vključno s pravilnim pozdravljanjem, obnašanjem med jedjo, bontonom v različnih državah… Na prvi delavnici nam je učiteljica razlagala o pravilnem pozdravljanju, odzdravljanju, pravilnem pogovarjanju s starejšimi, bontonu pri jedi. Na drugi delavnici smo se najprej pozdravljali med sabo, potem smo se razdelili v skupine, dobili karte z vprašanji glede na bontone drugih držav in jih najprej po skupinah odgovorili, potem pa še skupaj z učiteljico. Na tretji delavnici smo v skupinah naredili plakat o bontonu in ga predstavili, potem smo učiteljici poslali e-poštno sporočilo. Na četrti delavnici smo se učili o bontonu pri jedi in jedli pecivo z upoštevanjem tega bontona. Na peti delavnici je najprej vsak napisal bonton pri navijanju in ga skiciral, potem pa smo igrali odbojko. V današnjem dnevu sem se naučil kulturno obnašati. Bonton je pomemben, zato da se lahko normalno (vljudno) pogovarjamo, z njim pokažemo spoštljivost do drugih.
Tian Merlak, 9. a
Na naši šoli se je danes odvijal kulturni dan o bontonu. V tem dnevu smo se navadili, kakšno vedenje je primerno v šoli, kako se pogovarjamo z učitelji in starejšimi ljudmi. Pri prvi delavnici smo se učili, kako postaviti pribor in kako se pozdravlja in odzdravlja. Pri drugi delavnici, kaj je značilno v drugih državah, igrali smo se igre v učilnici. Pri tretji delavnici smo delali miselne vzorce in smo jih predstavili pred razredom. Potem smo se dali v pare in smo šli na računalnik pisati pismo. Ko smo napisali pismo, smo se pogovarjali in se smejali. Pismo, ki si ga napisal, si poslal učiteljici. Pri četrti delavnici smo se pogovarjali o bontonu pri jedi. Naučili so nas, kako pravilno držati pribor in tudi kako odložiti pribor, ko nehaš jesti. Potem nam je učiteljica spekla zelo dobro pecivo. Pri peti delavnici smo napisali vsak svoje pravilo navijača. Ko smo napisali, smo šli na igro. Igrali smo se odbojko in kot ponavadi je zmagal 9. razred. Ko smo zaključili odbojko, smo odšli na kosilo.
Jure Kunc, 9. a